החברה העירונית ראשון לציון, תרבות, ספורט, נופש - עמוד הבית
טאבים צד
דלג על טאבים צדאבי גורדון \ תערוכה האכסדרה
"את הרעיון לתערוכה זו קיבלתי מהתבוננות בצילומי הילדים של לואיס קרול 'עליסה בארץ הפלאות'. הוא צילם ילדות בתנוחות ארוטיות שוכבות, כאשר גבר מתבונן בהן. הוא צילם ילדים וילדות דחוקים לפינות של מסדרונות וחדרים, כשמבט מאוים על פניהם. הוא הלביש בנות בבגדים זנותיים וביים אותם בתנוחות מפתות. לואיס קרול צילם והציג ילדות ערומות בתנוחות ארוטיות. העבודות של קרול נרכשו על ידי המוזיאונים המובילים בעולם ומוצגות על ידם כעבודות אמנות לכל דבר ועניין".
העבודות בתערוכה זו, מבוססות על צילומים בהם מתועדים מבוגרים בקרבת ילדים. מה שאמור להיראות כסימבול הטבעי של אהבה, ביטחון ויחסי קירבה, מקבל תפנית והופך למאוים. המעמד של המבוגר בקרבת הילד הופך למבנה גבולי ולא ברור של קרבה וריחוק. ההבל של פעולת הציור מוחצן ומצביע על כישלון הציור לגשר על הפער בין הדימוי המצויר לבין העולם. העיצוב התעשייתי של הדמויות המצוירות, מבטל כל אפשרות ליצור יחסים הרמוניים בין הדמויות ולגשר על הפער הנפער ביניהן, מצד הצופה. הצופה נבעט מתוך הציור ומוחזר לנקודה בה הוא ניצב מבלי לחמוק לפנטזיה של עולם ראשוני ונוח.
אוצרת התערוכה: אפי גן
אבי גורדון, בוגר המדרשה לאמנות ולימודי תואר שני בחוג לספרות כללית באוניברסיטת תל אביב. זוכה מלגת קרן שרת לאמנים.
בתערוכה סצנות מתוך חיי משפחה. הציורים משרים תחושה של אגדות, של מציאות הלקוחה מסיפורת, מן החלום. נדמה שבתוך אגדת הילדים למרות השקט, למרות העדר ההבעות, בוקע קול זעקה של אלימות, של פחד מפני מעשה שבוצע או שעלול להתרחש. התום של הילד מאוים על ידי המחשבה הלא טהורה של המבוגר.
התום והחטא מתקיימים ביחד, בדואליות, באותו ציור, בדומה לציור וצילום, משחק ומעשה אלימות. הגישה אל מעשה האלימות כלפי הילדים היא מדיטטיבית, מוצגת בצורת חידה שעלינו לפענח. האלימות מוסוות באווירת האגדה, אך בה בעת הצופה מודע לה וחש את החטא. הציור ה הוא מעין אזהרה על קיומה של אלימות.
( אוצר: סורין הלר)
Banners
דלג על Banners